test

Cum minimalizam pierderile intr-o vacanta anulata?

Sunt vremuri destul de framantate acum, dupa pandemie asa ca o vacanta anulata sau un zbor anulat nu mai sunt nici  o mirare!

Desi  timpul vacantelor este  in toi, desi toata lumea este nerabdatoare sa plece mai aproape sau mai departe de casa, se pare ca zeii calatorilor sunt usor cu fundul in sus: zboruri anulate in drum spre aeroport sau chiar inainte de imbarcare, cazari scumpe si nerambursabile, pretul combustibililor care a luat-o razna de o vreme, optiuni inca limitate in ceea ce priveste destinatiile,  restrictii de calatorie in vigoare inca in unele locuri, preturi uriase la biletele de avion si tot asa.

Ca una care imi planific des calatorii si fac asta in amanunt, mi-am format o anumita rutina de planificare. Iar lunga perioada pandemica mi-a dat in ultima vreme niste lectii pe care nu le voi ignora vreodata.

Ce poti face insa pentru a nu iti strica vacantele sau mai mult de atat, pentru a nu rata o calatorie serioasa?

Din experienta mea, as spune ca mereu trebuie sa ai in gand ca se poate intampla ceva neprevazut. Asa incat, inca de la inceput trebuie sa ai in minte un scop precis: minimizarea pierderilor. De orice fel. 

Am in vedere aici  zicala aia, stiti voi care, si cu fasul rupt si cu banii luati!

Sa luam punctual ce poti face in caz de chestii neprevazute aparute parca special ca sa iti ruineze vacanta mult asteptata!

Ce poti face de la inceput?

  • Cerceteaza cu atentie biletele de avion si nu te scumpi la tarate!

Vezi care este diferenta intre companiile low cost si companiile de linie si compara atat serviciile dar mai ales aeroporturile unde aterizeaza.

Crede-ma ca nu este o fericire sa aterizezi pe Girona cand poti ateriza in Bacelona, la o aruncatura de bat, de exemplu. Si nici sa aterizezi pe Beauvais nu este chiar o fericite, in loc sa ajungi pe  Charles de Gaulles. De ce? Timp si bani pierduti cu transferurile pana in oras, schimburi de aeroporturi in cazul unor conexiuni si aglomeratii mai mari.

  • Ia biletele de pe site-urile companiilor aeriene si nu de pe motoarele de cautare online.

De ce spun asta? Desi de multe ori sunt diferente de pret dar nu neaparat semnificative, cel mai repede rezolvi orice problema direct la compania aeriana, care este in ultima instanta cea care decide ce si cum. Intermediarul va astepta intai solutia companiei aeriene, coroborata cu intelegerile pe care le are cu aceasta si iti va oferi o solutie convenabila pt el. Si fii atent exact la ce servicii trebuie eventual sa mai adaugi la pretul initial, pentru ca este posibil sa ajungi tot acolo!

  • In cazul in care ai un zbor din doua segmente, incearca, pe cat se poate, sa zbori fara bagaj de cala.

Nu uita ca daca ai primul segment de zbor cu o companie low cost, aceste companii aeriene sunt companii de tip “point to point” si odata terminat segmentul, va trebui sa iti recuperezi singur bagajul si sa faci iarasi intrarea la terminalul de plecari, cu sau fara check-in online. Studiaza putin intarzierile medii ale companiei cu care ai primul segment si vezi cum este aeroportul de legatura si ce servicii are. Nu e o bucurie sa pierzi o conexiune din nebagare de seama!

  • Nu plati niciodata cazarea in avans!

Mai ales in zilele de astazi! Chiar daca ai diferente semnificative de pret, alege mereu optiunea cu anulare gratuita sau cat mai aproape de ziua plecarii sau cea cu retinerea  garantiei doar a unei singure nopti de cazare. In cazul in care iei de la persoane particulare sau folosesti AirBNB, ia de asemenea cu anulare gratuita si plata la locatie.

  • Nu plati niciodata in avans masina inchiriata. Nu plati asigurarea full la integratoarele de rezervare: daca nu mai ajungi, banii de asigurare nu sunt returnabili iar daca ajungi, vei constata de fapt ca nu ai o asigurare full ci una pt returnarea banilor ce iti vor fi opriti pt un eventual eveniment ca franciza. Cea mai buna asigurare full este cea pe care ti-o va oferi firma care iti asigura masina. Ia legatura cu ei.
  •  In aceasta vara, nu recomand achizitionarea passurilor si biletelor de intrare la obiective in avans, acolo unde este cazul.

Odata ajuns la destinatie, poti face lucrul acesta foarte bine imediat la sosire. Te organizezi si vezi ce poti face. Sunt, desigur unele locuri speciale unde iti trebuie rezervare in avans, ca de exemplu la Sal Safliemi Hypogeum in Malta, ca sa dau un exemplu de actualitate, si acolo nu ai ce face, trebuie sa iti asumi riscul.

  • Daca iti planifici o vacanta activa care presupune sa te muti dintr-un oras in altul, pe distante mari, incearca sa nu achizitionezi bilete de avion inainte si incearca variante de deplasare alternative: cu bussul, cu trenul sau cum mai gasesti la fata locului si vei plati atunci.
  • Documenteaza calatoria in cele mai mici amanunte si mereu pregateste si ceva alternativ: de la destinatie pana la program!  Si ia in calcul si vremea!
  • Fa-ti o asigurare de calatorie. Dar una serioasa si cu storno, ca sa poti recupera cat mai mult. Cerceteaza cu atentei conditiile de asigurare. Eu folosesc platfotma celor de la Transilnavia Broker pe care ti-o recomand cu incredere

Ce poti face daca ti se anuleaza zborul cu un timp inainte de plecare?

  • Daca anularea vine cu cateva zile sau ore bune inainte, vezi ce alternative ai pentru a ajunge totusi la destinatie. Daca ai o vacanta mai pe langa noi, ia in consideratie daca poti ajunge cu masina su cu trenul, ca sa nu iti strici rezervarile de cazare.
  • Verifica ce aeroporturi ai prin apropiere si incearca sa gasesti zboruri catre ele, chiar daca transferul va mai costa timp si bani. dar nu ratezi vacanta!
  • Daca compania care ti-a anulat zborul are disponibile zboruri in aeroporturi alternative si apropiate , incearca sa ajungi la o intelegere cu ei prin call center, oricat de mult ar dura sau ar costa asta!
  • Daca ai zbor de conexiune si nu ai fost istet sa iti lasi multe ore de toleranta- personal, daca folosesc un zbor cu low cost pe primul segment, prefer chiar o noapte de cazare in apropierea aeroportului de legatura. Mereu este ceva de vazut sau de facut pe oriunde si scapi si de stres!- deci daca nu ai fost istet, atunci nu ai alta alternativa decat sa vezi cu ce poti ajunge la timp, oricat ar costa! Cel mai indicat este acum ca pentru zboruri lungi sa iti iei un bilet cu un singur cod de rezervare, chiar daca va fi mai scump. Repet: ne e vremea sa te scumpesti la tarate!

  • Daca zborul se anuleaza in timp foarte scurt inainte de plecare, ei abia atunci ai o problema cu adevarat serioasa!

Ce poti face in acest caz este sa nu sari in sus si sa te iei la bataie cu bietii angajati de prin aeroport, care oricum nu au nici o vina, sa te calmezi si sa incerci sa te organizezi. Daca biletele sunt tip charter, mai devreme sau mai tarziu, situatia se va rezolva si vacanta va fi efectuata in cele mai multe cazuri, doar ca startul va fi mai cu nervi.

Daca biletele sunt luate pe cont propriu, vezi ce solutie iti ofera compania de zbor. Si aici vei intelege de ce te sfatuiesc sa iei direct de la ei. cei de la poarta de imbarcare nu au cum sa te ajute, trebuie musai sa iei legatura cu compania aeriana. In functie de ce urgente, prioritati sau pozibilitati exista , ei se vor stradui, ca numanui nu-i plac clientii nemultumiti.

Daca nu, atunci fie te agati de primul bilet disponibil spre destitatia ta, oricat ar costa el si ajustezi putini cazarile, de comun acord cu proprietarii, ori renunti la a pleca. In acest caz, anulezi imediat tot ce se poate anula : cazari, masini, rezervari la obiective si restaurante. Ce ai platit, poti incerca la banca un refuz de plata daca este cazul. Incearca sa faci repede in asa fel incat sa ai pierderi minime si abia apoi iti acorzi vreme sa iti smulgi si parul din cap.

Dupa ce ai rezolvat ce se poate rezolva, cerceteaza cu atentie in ce situatie esti, ce spune emailul de anularea a zborului si apoi aplica pentru compensatii sau despagubiri. Exista cateva firme care se ocupa cu succes, se pare, de chestiile astea, dar nu iti pot spune nimic dintr-o experienta personala. Nu am avut prea mari ghinioane pana acum la anulari de zboruri!

Te sfatuiesc sa te informezi si cu privire la drepturile pasagerilor in Uniunea Europeana. Toate informatiile le gasesti aici.

Daca ai fost ager si ai incheiat asigurarea de calatorie si cu optiunea storno, atunci e si mai bine. Impreuna cu asiguratorul iti vei recupera banii fara probleme!

Ce sa spun mai mult? Nu doresc nimanui sa isi strice vacanta din cauza unui zbor anulat sau intarziat peste masura dar nici nu trebuie sa fii nepregatit. Mereu este bine sa stii ce poti face si sa ai un plan B. Restul de plansete si vaiete si injuraturi lasa-le dupa ce ajungi la destinatie!


Urmareste mereu pagina noastra de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutatile care se intampla in lumea calatoriilor! Sa calatorim mai mult, mai ieftin, mai bine!

 

Despre autor

Carmen Dimahttps://sacalatorim.ro/author/carmen/
Carmen mestereste planuri de calatorie dimineata pentru Europa, la pranz pentru India iar in restul timpului pentru Asia, unde ar vrea sa se si mute de fapt. Intre un drum la banca si o decizie pentru afacerea ei, da sfaturi de calatorie prietenilor si mai scrie cate un articol. Daca o intrebi ce face iti va raspunde invariabil ca este la vanatoare de bilete de avion. Articolele ei sunt povesti in toata regula, scrise de o Sheherezada moderna, funny si rebela. Dar cine e perfect in ziua de astazi?

Descoperă și alte destinații

85,800FansLike
2,070FollowersFollow

Alătură-te comunitătii noastre!

Iți place să călătorești și consideri că locurile prin care ai trecut merită văzute și de altii? Alătura-te comunității noastre și trimite-ne impresiile tale despre lume!

Comments

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here

*