Cum poti recupera banii dintr-o frauda pe Booking prin chargeback

Desi calatoresc relativ des si folosesc Booking.com in mod frecvent pentru rezervarile la hoteluri, nu mi s-a prea intamplat sa am probleme nici cu cazarile, nici cu platile, nici cu anularile. Sunt cam norocoasa, nu-i asa? Desi mi s-a intamplat un incident in Sri Lanka despre care am povestit AICI

Cum putem lua țeapă de la Booking.com

In ultima vreme insa am constatat ca exista o crestere a incidentelor de acest fel generate de aceasta mare companie digitala. Daca te uiti pe oricare grup de calatorii este practic imposibil sa nu existe cateva discutii pe zi despre acesata chestiune.

Stii vorba aia romaneasca cu “la omul sarac nici boii nu trag”? Ei bine, dupa ce ca saracul meu card a fost aproape lesinat in ultimile luni, ma gandesc acum vreo doua zile sa imi arunc ochii pe un extras de cont si surpriza: pare-se ca platisem vreo 50 de euro de curand la un hotel din India! Eu recunosc ca sunt cu capul in nori si ca mai fac nefacute la inspiratie, dar de data asta chiar eram nevinovata!

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa vad ce naiba de hotel este acest BKG hotels dar de cum am pus intrebarea pe internet o multime de discutii si plangeri au navalit peste mine, semn ca e o chestie de inselatorie fara echivoc.

Ce poti face in acest caz? Nu are sens sa initiezi vreo discutie cu ei ci pur si simplu intri in aplicatia bancii tale si sesizezi incidentul, solicitand refuzul la plata sau chargeback.

Ce este refuzul la plată (chargeback) și cum funcționează?

Chargebackul este o procedură a băncii emitente a cardului prin care o tranzacție este contestată și suma este trasă din contul comerciantului, dacă anumite probe și reguli justifică acest lucru. Clientul inițiază disputa la bancă atunci când nu reușește să rezolve situația direct cu comerciantul sau când suspectează o fraudă sau o utilizare neautorizată a cardului.

Situații  care pot duce la solicitarea unui chargeback

Printre motivele des întâlnite care pot duce la solicitarea unui refuz la plată în România se numără tranzacțiile neautorizate sau card pierdut, furat ori clonat, raportat prompt băncii de titular, cu blocarea instrumentului de plată și solicitarea returnării sumei în contul indicat inițial.

Când bunul sau serviciul nu sosește ori diferă substanțial de descrierea confirmată, iar rambursarea directă e refuzată, cazul poate fi escaladat la banca emitentă pentru analiză.

Alte motive care pot duce la solicitarea unui refuz la plată sunt erorile de încasare, dublă debitare, sumă greșită sau diferențe apărute în aplicația de plată ori la terminalul POS, care justifică investigarea și corecția sumei încasate.

La unele plăți card-on-file, când cardul este înrolat la comerciant, iar debitările ulterioare se fac automat. Conturile compromise pot genera tranzacții frauduloase care cer intervenția băncii și blocare.

Frauda friendly apare când clientul inițiază plata și, ulterior, o contestă ca neautorizată din eroare sau confuzie, deși operațiunea a fost efectuată chiar de el personal.

Este important să știi că etapele pe care trebuie să le parcurgi includ deschiderea cazului de către client, analiza bancară, debitarea temporară a contului comerciantului, transmiterea dovezilor și decizia finală.

De asemenea, în cazurile de fraudă (tranzacții neautorizate), multe bănci din România recomandă sau solicită depunerea unei plângeri penale, iar dovada plângerii poate fi cerută în dosarul de refuz la plată.

Diferența dintre refuz la plată (chargeback) și rambursare

Prin ambele metode banii se vor intoarce teoretic in conturile clientului dar depinde de cine initiaza procedura si de tipul incidentului: la  rambursare, comerciantul hotărăște și dispune creditarea sumei în contul clientului. În chargeback, verdictul aparține băncii emitente și rețelelor de carduri precum Visa, Mastercard etc..

Concret, eu am deschis aplicatia bancii mele, am ales acolo tipul de incident, am explicat in cateva cuvinte ce si cum s-a intamplat si faptul ca nu am autorizat nici o plata catre acest comerciant, am blocat in aplicatie cardul cu pricina. peste o zi am primit un numar de inregistrare a plangerii si informatia ca in decurs de 7 zile voi fi instiintata ce decizie s-a luat. Peste inca o zi, am primit un alt mesaj in aplicatie in care imi spunea ca s-a finalizat cercetarea si ca in 24 ore voi avea banii inapoi in cont, fapt care s-a si intamplat.

Procedura de cashback este una simpla si la indemana si este dreptul tau. Este a doua oara cand mi s-a intamplat si o consider cea mai simpla si sigura cale de a minimaliza consecintele unor fraude on line si nu numai.

Despre autor

Carmen Dima
Carmen Dimahttps://sacalatorim.ro/author/carmen/
Carmen mestereste planuri de calatorie dimineata pentru Europa, la pranz pentru India iar in restul timpului pentru Asia, unde ar vrea sa se si mute de fapt. Intre un drum la banca si o decizie pentru afacerea ei, da sfaturi de calatorie prietenilor si mai scrie cate un articol. Daca o intrebi ce face iti va raspunde invariabil ca este la vanatoare de bilete de avion. Articolele ei sunt povesti in toata regula, scrise de o Sheherezada moderna, funny si rebela. Dar cine e perfect in ziua de astazi?

Descoperă și alte destinații

89,000FansLike

Alătură-te comunitătii noastre!

Iți place să călătorești și consideri că locurile prin care ai trecut merită văzute și de altii? Alătura-te comunității noastre și trimite-ne impresiile tale despre lume!

Comments

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here

*