De cate ori imi planific o calatorie, cea mai mare importanta o dau cazarii. Desi nu am la dispozitie un sac de bani, sunt pretentioasa si mofturoasa cand aleg. Nu ma intereseaza neaparat numarul de stele, ci pozitia in raport cu mijloacele de transport si reviewurile celor care au stat acolo. Si raportul calitate/pret, evident. Si daca pot folosi cumva avantajele de fidelitate pe care le am la respectivul site.
De-a lungul timpului, mi-am fixat un algoritm de cautare a cazarii si am ales ca, in final, sa rezerv prin intermediul a trei site-uri: Agoda.com, pentru destinatiile din Asia, AirBNB pentru cele europene si Booking.com pentru Europa si nu numai. Nu sustin ca sunt cele mai bune sau cele mai fericite alegeri si nici nu fac reclama vreuneia. In majoritatea cazurilor, nu am avut probleme cu nici una dintre aceste companii sau cu cazarile in sine.
Iata insa ca, de curand, am fost nevoita sa fac o rezervare de ultim moment. Ma aflam in India, iar zborul de retur spre Bucuresti il aveam via Colombo, in Sri Lanka. Nu am avut conexiunea in aceeasi zi, asa ca am decis sa dorm o noapte cat mai aproape de aeroport si sa fac o baie scurta in Oceanul Indian, daca tot era in calea mea. Am folosit Booking.com fara a ma gandi prea mult, intrucat preturile la cazari erau foarte ieftine in perioada aceasta si nu era cazul sa mai pierd timpul cu comparatiile. Am ales un guesthouse – ca sa nu ii zic pensiune, ca pe la noi! – in Negombo, o mica localitate situata la vreo 20 de minute de mers de aeroport.
O vila draguta, sclipitoare de curatenie, pozitie excelenta, mic dejun. Ma uit la pret, in moneda nationala, rupii srilankeze, ca asa setez de fiecare data, sa vorbesc in banii lor! Pretul 1038 LKR, cu toate taxele incluse, verificat. Nici cea mai ieftina, nici dintre cele scumpe, evident. Nu stiam paritarea LKR-Euro sau USD, ca nu ma interesase. Vad acolo insa, ca de obicei, textul cu “veti plati la proprietate 1038 LKR sau aproximativ 13,5 usd. Nu m-m gandit sa pun mana pe calculator si sa vad daca e o conversie buna sau nu, ca nu aveam timp si nici vreun motiv de suspiciune. Ce mare lucru 13 dolari! Asa cum nu m-am gandit sa cercetez de doua ori confirmarea pe care am primit-o de la Booking.com. Am verificat data si am aruncat un ochi la cei 13,5 usd care se facusera deja 15, cu taxa de oras. Plata doar cash la proprietate. Ulterior mi-am dat seama ca nu se mai preciza nicaieri insa ca pot face plata si in LKR.
Intamplarea face ca dupa dupa ce am incheiat calatoria in India, sa raman cu o multime de rupii indiene. Asa ca mi-am zis sa nu le risipesc aiurea si sa le convertesc in rupii sri lancheze, ca tot aveam nevoie de vreo doi banuti acolo. Cazare, transfer, mancare, ceva suveniruri, cine stie ce se iveste. Dupa socotelile mele, 5000 de LKR ar fi trebuit sa fie de ajuns. 1038 LKR cazarea, 1500 LKR transferul si vreo 1500 LKR masa si restul. Cercetand paritatea, vad ca 5000 de LKR, sunt cam 27,5 USD si imi dau seama ca ceva nu se potriveste, dar nu stau pe ganduri prea mult, ca nu am timp. indiferent care ar fi nepotriveala, aveam destui bani la mine incat sa ma descurc.
Ajung la proprietate, in toata pensiunea… doar eu. Asa ca ma pun la taclale cu proprietarul, un srilankez destupat la cap, ce lucrase vreo 12 ani prin Germania si care se intorsese si investise banii acasa si facea treaba buna tare. Mai un suc, mai o poveste, ma intreaba omul cum e cu bloggerii, cum e cu review-rile pe Trip Advisor, il luminez, ii mai dau cate o idee ca, na, ce roman sunt eu sa nu ma pricep la turism, nu? Timpul trece. Intre doua vorbiri si o plimbare pe malul oceanului, la fix pentru un apus superb, ii las omului si banii. 1038 LKR, cum zicea cand am rezervat.
Am dormit ca un bebelus, dis de dimineata a strigat un muezin pe la 5 iar apoi m-au acompaniat la micul dejun niste cantari catolice, dar cine sa se supere acum? Inhat rucsacul, taxiul a venit sa merg la aeroport. In hol, il vad pe om ca se framanta. Cand sa ne pupam de “la revedere” il intreb daca totul e in regula. Codindu-se, ca sa nu ma deranjeze, ca doar eram prieteni acum!!! zice ca e o problema cu rezervarea. Si imi arata cum scria acolo ca trebuie sa platesc 15 USD. Eu ii raspund ca acolo scria intai 1038 LKR atat cat i-am dat. Omul ridica mirat sprancenele si zice ca 1038 LKR nu sunt 15 USD, sunt doar 5,5 USD. Cercetand mai atenta, imi dau seama ca omul are perfecta dreptate, saracul de el! 15 USD sunt 2700 LKR!!! Adica inca o data si jumatate decat suma initiala afisata pe site la rezervare! Ne-am dumirit intr-un final ca cei de la Booking au incercat sa ma traga pe sfoara cu conversia, ca nebagarea de seama umple buzunarele multora, nu? Niciunul dintre noi nu era de vina, asa ca eu i-am aratat omului rata de inchiriere de pe site-ul Booking.com, i-am promis o recenzie foarte buna pe Trip Advisor si dusa am fost spre aeroport, lasandu-l pe el sa se certe cu dusmanul! Nu stiu daca a fost cea mai eleganta solutie, dar mi s-a parut cea mai corecta in momentul acela.
M-am gandit ulterior de cate ori am platit in moneda hotelului si nu am verificat conversia si m-am intristat. Apoi mi-am pus intrebarea cate taxe de oras am platit la cazari care nu mi-au emis documente fiscale si mi-am dat seama ca si alea au intrat in alte buzunare. Acum nu imi ramane decat sa meditez si sa dau un reset la sistemul meu de rezervare care imi parea atat de bine pus la punct si sa merg mai departe. Ca doar nu voi fi fiind singura care ia teapa pe fata, nu??
Asa ca, dragilor, atunci cand va pregatiti vacantele, calatoriile, micile city breakuri, fiti atenti la orice amanunt, oricat de neinsemnat ar parea. De ce sa se bucure altii de banii nostri?
Am trait-o si pe asta….Dupa ce, ani de zile am tot facut rezervari pe Booking.com (sunt Genius2) am ajuns sa iau teapa….Ce s-a intamplat…Fac prin Booking.com o rezervare la “Apartament 3 camere LUX ultracentral Radisson” pentru data de 20.04.2024, primesc confirmare, mi se iau banii de pe card si astept sa primesc locatia exacta si codul de acces in apartament. Dupa un timp, neprimind nimic, reusesc cu greu sa iau legatura cu proprietarul(prin whatsapp), care-mi spune ca nu poate onora rezervarea si ca voi primi banii inapoi. Toate ok, insa banii nu au venit nici acum iar eu, dupa ce sesisez pe cei de la Booking.com, primesc de la ei un raspuns “de toata jena”, precum ca nu pot sa ma ajute cu nimic, dar isi cer scuze si ma informeaza ca ei exista doar ca sa ma ajute sa rezolv problema (adica fac si misto). Consider ca Booking.com sunt partasi la aceasta teapa si ma voi adresa Politiei.
Nu inteleg cum booking.com a vrut sa va traga pe sfoara cu cursul de schimb valutar atata timp cat Dvs. ati facut plata la proprietar si nu la booking. In plus conform schimbului valutar ar fi trebuit sa platiti 5 USD si nu 15 USD, prin urmare mai degraba s-ar putea spune ca booking.com a vrut sa-l traga pe sfoara pe proprietar. Cred ca in acest ca posibil ca inflatia in perioada respectiva sa fi fost galopanta si cursul sa nu fie actualizat, deasemenea – daca ne aducem aminte de Romania prin anii ’90 – aveam un curs de schimb valutar oficial si unul neoficial de cateva ori mai mare. Pana la urma este si problema locatiei ca nu se asigura ca pune pretul corect. Ar fi putut sa-l puna direct in USD sau EURO si scapa de incurcatura.
P.S. Sunt client turist booking si am si avut o o pensiune listata pe booking.com cativa ani buni. Pana acum nu am avut nici un fel de probleme la rezervare – am nivelul Genius 3 – dar aleg bine hotelul si citesc bine conditiile de rezervare, care in general nu sunt citite aproape deloc de catre client. Pot sa va scriu o carte cu aventurile mele cu turisti romani si bulgari care rezervau ca carti de credit goale, care aveai cate 3-4 locatii rezervate in acelasi timp si inchideau rezervarea in ultima clipa, veneau cu animale de companie si spunea ca nu au vazut pe stie ca nu este voie, expertii in turism din Romania care ma sunau daca pot sa rezerve direct si cat discount le dau, etc., ca daca scrie plata in avans de ce le blochez banii sau chiar le iau banii din cont, etc. Bun, nici proprietarii nu sunt neapart mai prejos pentru ca nu invata cum sa foloseasca sistemul – cam greo intr-adevar – cum sa puna conditiile de rezervare si anulare si si de aici apar bune. Acum nici booking.com nu neaparat un exemplu de customer service si promptitudine, dar fac si ei ce pot pentru ca sunt unii turistii cat si hotelierii de multe ori incerca sa obtina avantaje, chiar daca nu neaparat le merita. Oricum salut faptul ca se poate face plata prin booking.com catre locatiile care nu au card de credit pentru ca asa se poate asigura mai bine rezervarea si il implici si pe booking.com mai serios in rezolvarea unor probleme.
buna ziua am rezervat un sejur la family hotel piter pe 2 persoane amrezerat ce mai eftima la parter fara balcon si fara vederela mare,ATENTIE toate camerelesunt dotate un pat dublu sau 2 patur plus canepea,eu cand fac rezervari fac pe 2 persoane, am autorizat plata in secunda urmatoare mi sa debitat cardul 2606 ron, imi trimite un email de confirmare pe o presoana,am sunat la relati cu clienti si am vorbit cu dl. Serghei P. si iam spus eu cand fac rezerva fac pe 2 persoane si cand caut rezervari fac tot pe 2 persoane, si faea se intrebe la proprietete, mia raspuns ca nu se poate ca propieterul nu accepta, siam trimis la hotel un email, si pana sa primesc raspuns, am primit 2 emailuri de la voi care imi cerea sa anulez rezervare, ca se solutioneaza in 72 de ore ca o sa platesi mai mul penreu anulare, ma descurajat si am anulat rezervarea si mia oprit mai mult de jumatede cat am platit, va intreb este normal sa mi debitez cardul in secunda urnatoare? eu cred ca miroase o excrocherie? iar toti care am loat contact de la voi a fost oribil nu ma ajutat cu nimic, atat ca mi au loat bani
Ne pare rau pentru neplacerile prin care treceti dar sigur nu avem de-a face noi nimic cu asta. Noi nu facem rezervari, noi nu suntem booking.
Buna ziua! In cautari de cazare pt Paris, apar proprietati “nou pe booking” cu preturi foarte mici fata de nivelul zonei, in centrul orasului, parcare gratuita, pomana curata. Plata la proprietate si anulare cu o zi inainte de sosire. Suna bine, dar ce probleme pot aparea referitor la bani? Sunt reale aceste aparitii “nou pe booking” cu preturi ireale? Multumesc!
Teoretic, daca sunt aprobate de catre Booking, ar trebui sa fie ok. Dar, din experienta noastra, va recomand sa nu alegeti o cazare doar in functie de pret ci sa vedeti si daca recenziile sunt ok. Daca a mai fost lume acolo si totul a fost in regula. Nu de alta, dar pentru cativa euro sa nu ramaneti si fara cazare si fara bani. Vacanta placuta!
Niciodată nu voi mai folosi Boookingul și sfătuiesc pe alți oameni să o facă la fel…am făcut o rezervare iar peste o săptămână mi sau dat toate planurile peste cap eu călătorind în scop medical pentru o operație la cap ….am înțeles să an fost reprogramată la clinică și atunci automat toate planurile mi sau dat peste cap nor.al ei nu au vină nu am pretins să mi se înapoieze chiar toată suma dar măcar jumătate sau poate dacă stau să mă gândesc bine poate chiar mai bine de jumătate că am făcut rezervare în București nu am făcut în stațiune la Mamaia că să spui că vai de mine a ținut apartamentul ocupat și pfui câți clienți au pierdut…e vorba totuși de 11 milioane nu de 3 milioane ei răspund foarte lejer că nu ai ce sa facă dar cum e posibil așa ceva chiar atâta batjocură?În viața mea nu am să mai apelez la ei iar de fiecare dată când o să am ocazia peste tot la toți prietenii o să le zic ce am pățit sau o să dau recenzii negative pe situri că probabil poate pe unii oameni o va pune pe gânduri înainte să își facă o rezervare!Rușine!
Buna . Ce se intampla daca nu platesc anularea rezervarii ? Am contactat covid ( toata familia ) mi sa spus ca pot anula gratuit pana pe 25 . Am anulat insa nu mi sa confirmat anularea pe motiv ca trebuie sa platesc prima noapte de cazare .
Evitați Booking!
Preț final afișat înainte de efectuarea platii 115 Ron.
Suma retrasa de pe card 191.25 RON.
Am sunat la Booking pentru solicitarea restituirii diferenței între suma afișată și suma retrasa de pe card și mi s-au solicitat un print screen cu suma de 115 RON. Le-am spus că cererea lor este absurdă și mi-au răspuns că aceasta este procedura lor!
Le voi face reclamație la ANPC și la Centrul European pentru drepturile Consumatorilor.
Menționez că sunt/am fost client Booking-nivel Genius 3.
Foarte neplacut! In confirmarea primita dupa efectuarea rezervarii nu era mentionata suma?
Bună. Ai rezolvat ceva cu acea plângere, ți-au fost restituiri banii în final?
Scriu pe acest site,in speranta ca sunt persoane care se informeaza si nu cad in capcanele proprietarilor si booking.
Am rezervat un apartament intr -o vila din Bucuresti si cand am ajuns la destinatie, dupa ce plata era efectuata,proprietarul m-a informat ca ma cazeaza in alta locatie,care era cu mult sub prima locatie,pozele nu erau ..evident..Nu cred ca cei de la booking nu erau informati.
Voi reclama la ANPC.
Multumim pentru comentariu. Nu vreau sa iau apararea booking dar in multe situatii vina apartine proprietarilor unitatilor de cazare si da, credc ca in multe situatii booking nu stie ce se intampla. Ati luat legatura cu booking / reclamatie?
Booking nu te protejeaza deloc. Am rezervat prin booking, am ajuns la hotelul rezervat si datorita faptului ca nu reflecta realitatea pozelor dupa site cu realitatea era infioratoare. Mai mult etajul 10 vara fara aer conditionat ploua din plafon, dar apa la robinet nu era cand am verificat, wc spart, patuturi de copil, mizerie mare, Am plecat de teama de a nu ne imbolnavi. De fapt ce ne-a oferit, am anulat si plecat imediat. Am sunat booking sa ne sprijine sa nu ne opreasca banii dupa card..nu ne-au ajutat cu nimic. Feriti-va de booking daca aveti probleme zero sprijin!
Neplacuta situatie. Unde se intampla asta?
In calitate de proprietar de pensiune,mi-au facut numai probleme in ultimul timp.Dar nimic cu se compara cu ultima patanie,turistul nu se prezinta,nu-si anuleaza si,bifez no show,adica neprezentare.Surpriza vine de la booking,primesc factura cu comision pentru acea neprezentare.Am facut bineinteles reclamatie ,prin intermediul inbox,din interfata(raspunsul,in doua zile va vom contacta),insa nu stiu sa lucreze,nu te conatcteaza ca e foarte greu sa vorbesti la telefon.A treia zi,m-am enervat si am reziliat contractul,cu booking.com,da o mai facusem inainte cu siteuri asemnatoare:expedia,travelminit.NU are rost sa povestesc despre ce patanii am intimpinat cu turistii.Sincer mai bine lipsa,au si politica aia ciudata sa stai treaz pina la ora 00.00 ca sa poti da no show(adica neprezentare),sau turistul bifeaza genius,ca intirzie,dar surpriza nu ajunge niciodata!As scrie o carte despre cite intimplari ciudate am intilnit,prin intermediul persoanelor care si-au rezervat,dar banuiesc ca mi-am spus punctul de vedere!
Daca nu o carte, macar un articol si promit ca il publicam!
Acest bsite Booking , credc ca toate sunt bune atat timp cat nu ai probleme. Daca se intimpla ceva, nici nu se uita la tine. Am anulat o rezervare, am luat legatura cu proprietarul pensiuni si a zis ca nu e nici o problema sa iau legatura cu Booking pentru returnarea banilor.
Agentii care lucreaza pentru booking cred ca nu stiu unul de celalalt, Doi agenti mi au trimis acelasi mail la distanta de cateva zile, normal ca nu au rezolvat absolut nimic. Nu am primit nici un raspuns oficial din partea lor.
Sincer imi pare rau ca am destul de multe rezervari cu ei, sunt Genius 2 dar preturile tot mari sunt si nici macar nu te baga in seama cind ai o problema.
Foarte trist. Cu cat cresc mai mult cu atat au mai multe probleme. Anul acesta au fost dati pur si simplu peste cap. Unde ati avut cazarea? A ramas totul in aer?
Tepe luăm dacă plătim cu cardul în avans; am făcut rezervare pe booking pentru un resort din olimp iar după câteva ore am anulat-o. Bineînțeles că banii mi-au fost trași de pe card in cateva secunde iar prin mesajul de aprobare a anulării am fost înștiințat că banii AR PUTEA fi returnati în 7-12 zile. În mesaj se specifică faptul că anularea este gratuită dar acel ,,ar putea…” mă face să cred că va fi ,,niciodată “, așa că luați aminte!…