Expresia “pentru decolare va rugam sa inchideti toate echipamentele electronice” devine istorie. Personal am urat aceasta regula impusa pana acum de catre Agentia Europeana de Securitate in Aviatie pentru ca decolarea si aterizarea nu erau momentele mele favorite. O casca in ureche parca atenua starea de neplacere provocata de manevrele mai…neprietenoase ale aeronavei.
Mai exact, Agentia Europeana de Securitate in Aviatia (EASA) a aprobat folosirea echipamentelor electronice in timpul decolarii si aterizarii si va publica un ghid referitor la masurile de siguranta si la tipul de echipamente care pot fi folosite in timpul zborului. Aceste norme urmeaza sa fie date publicitatii pana la finele lunii noiembrie, anul curent. Prin acesta decizie, europenii nu fac altceva decat sa isi urmeze colegii americani care luasera aceeasi decizie cu cateva luni in urma.
Ce echipamente se pot folosi?
Probabil ca urmand decizia Agentiei Americane, echipamentele care vor fi acceptate vor fi: tabletele ebook , consolele de jocuri portabile, tabletele si telefoanele mobile in conditiile in care acestea sunt in “modul avion” sau “fara retea”. Echipamentele de dimensiuni mai mari preecum leptopurile vor fi stocate sub scaun sau in buzunarul din scanul din fata pasagerului.
Autoritatea Aviatica Civila din Marea Britanie spre exemplu va implementa noile decizii in baza unui acord cu fiecare companie aeriana, tinand cont si de regulamentele interne ale fiecarui operator aerian. Astfel, fiecare companie aeriana britanica care doreste sa implementeze noile reguli in timpul decolarii si aterizarii va fi obligata sa prezinte Autoritatii Aviatice un studiu si un plan de siguranta. Delta Airlines este prima companie care a prezentat deja un astfel de plan catre Autoritatea Aeronautica Americana. Trebuie insa spus ca decizia finala de implementare a acestei “posibilitati” tine de companiile aeriene care pot alege sa nu se complice cu astfel de masuri.
Ce spun companiile aeriene?
British Airways este prima companie europeana care si-a manifestat dorinta de implementare a acestei decizii, sperand ca aceasta va fi “un bonus” pentru pasagerii sai. De asemenea, Virgin Atlantic si-a exprimat disponibilitatea si dorinta de implementare cat mai rapida, cu atat mai mult cu cat isi dorea sa ofere pasagerilor sai mai multe optiuni de divertisment la bord.
In concluzie, decizia Agentiei Europene de Securitate in Avioatie merita salutata pentru ca va oferi pasagerilor posibilitatea de a-si face zborul mai placut. Astept cu nerabdare ca toate companiile aeriene sa implementeze decizia cu toate ca presimt ca majoritatea companiilor low cost vor gasi in aceasta o oportunitate de a isi mari veniturile prin impunerea unei taxe de utilizare a echipamentelor in timpul decolarii si aterizarii.
Informatii preluate din “The Guardian”.
Astea-s vesti bune!