test

Trinidad & Tobago: mic ghid de calatorie in Tobago

Trinidad&Tobago a reprezentat pentru mine o destinatie foarte interesanta. Recunosc ca nu aveam in plan aceasta  doar ca zborul de retur din Barbados, principala mea destinatie, avea un stop tehnic aici si mi-am zis ca  decat sa stau  12 ore in avion pentru stop tehnic mai bine bine vizitez si acest mic grup de insule impreuna cu Barbados. Mai ales ca experientele mele caraibiene de o zi, doua s-au dovedit mereu atat de frumoase!

Va mai amintiti despre povestea din St, Barths?

St. Barths, o escapada de o zi din Saint Maarten

TOBAGO

Prima oprire am avut-o pe insula mai mica, respectiv Tobago, un paradis exotic as putea spune. Insula este localizata pe Centura Uraganului (Hurricane Belt), are cam 300 km patrati si aproximativ 55000 de locuitori,  majoritatea dintre ei traiesc din turism. Se vorbeste o tobago-engleza, daca ma intelegeti ce spun si creola, un dialect local usor muzical.

Cea mai mare problema intampinata  a fost gasirea unei cazari, traditionalul meu partener de rezervare Booking.com nefiind prea folositor de aceasta data. Am gasit cazari pe Expedia.com si ulterior m-am dus catre site-ul hotelurilor, ca de obicei!

Scuter de inchiriat, pentru ca era musai sa avem transportul nostru,  am gasit la un localnic (30 usd/zi), pornind de la o agentie care organiza excursii: cineva de acolo mi-a dat contactul persoanei respective , l-am sunat si a fost super ok: ne-a adus scuterul la hotel si l-a preluat tot de la hotel.

Daca ajungeti pe acolo si aveti nevoie de scuter, il recomand cu drag pe Damian-001868-681-8025

Precizez ca eu insulele au moneda lor proprie dolarul Trinidad Tobago dar la fel de bine poti folosi si dolarul american. 1 USD= 6,7 TT

Insula mi s-a parut foarte sigura, singurul loc mai ciudat  este  portul Scarborough si asta poate din cauza multimilor de oameni de aici. Noi am ajuns in zona cand oprise un vas de croaziera, era un haos general atat in trafic, la piata si peste tot. Toata lumea dorea sa vanda ceva, sa cumpere ceva, sa se plimbe, sa faca poze, sa o ia razna!

Pentru vizitarea insulei am alocat 3 zile pline si nu a fost nici mult si nici putin.

In prima zi am plecat hai hui pe zona de sud est, am vrut sa ajungem pana in nord dar nu ne-a iesit chiar din prima pentru ca am avut niste peripetii!

Primul stop a fost in port, pt poza clasica cu Trinidad Tobago iar ulterior ne-am indreptat catre piata,  pentru o experienta autentica am zis noi  dar nici asta nu ne-a iesit chiar bine  avand in vedere ca pe langa noi mai erau cca 1000 de turisti coborati de pe vasul de croaziera care cautau acelasi lucru ca si noi!

Asa ca am incalecat frumos pe scuter  si ne-am indreptat catre Fort King George. Fortul a fost construit la ordinul Lordului George Macartney, in octombrie 1777 dar a fost initial doar o mica bucatarie si 2 spatii pentru soldati si abia ulterior in timpul ocupatiei franceze 1784-1785 s-a transformat efectiv in fort.

Tobago a fost atat sub dominatie franceza cat si engleza, limba oficiala in fiind engleza, dupa cum v-am mai spus.

Astazi fortul din varful dealului a fost restaurant, cladirile pot fi admirate la exterior, mai ales panorama oferita asupra portului si intregii coaste este spectaculoasa iar in interiorul incaperilor se gaseste un muzeu,  care, de asemenea poate fi vizitat.

De la ford am plecat catre cateva plaje mai mici tinta noastra fiind  sa ajungem la Pirate Bay. Cum insa socoteala de acasa nu se potriveste mai niciodat cu cea din targ, pe varf de coclau, departe de orice sat si orice urma de localnic am facut pana la o roata a scuterului!  Fireste ca nu aveam compresor, cine sa se gandeasca la asta?

In 2 3 min a oprit o masina sa ne intrebe ce am patit, i-am zis ca avem pana, l-am intrebat daca are compressor si ne-a zis clar ca nu o sa gasim iar prima vulcanizare este la cca 10 km!  Tot el ne-a zis stati aici ca revin. Si, da in 5 min a revenit, a facut autostopul cu noi, de fapt el a oprit o masina cu bena iar in maxim 10 min de la constatarea penei noi eram in bena cu tot cu scuter in drum spre vulcanizare.

A fost o pana mai urata, roata avand camera si a trebuit sa demonteze roata etc, cred ca a durat pole pole cca 2 ore sa ne faca pana, costul a fost  15 USD, drumul pana acolo fiind bonus. Ne-am urcat in bena pt a sustine scuterul, localnicul invitandu-ne in masina dar nu puteam lasa scuterul fara niciun sistem de siguranta in bena, pe serpentine.

Dar in cele 2 ore de asteptare sa stiti ca  nu am stat si ne-am uitat ci ne-am distrat cu baietii de la vulcanizare si cu familiile lor, propritarul avand casa deasupra vulcanizarii. Cam astia sunt oamenii in Tobago, super faini!

Dupa repararea scuterului ne-am intreptat catre Englishman Bay, pentru o relaxare pe cinste. O plaja imprejmuita de palmieri si linistita, linistita: un loc de relaxare perfect!

Dupa plaja ne-am indreptat catre casa dar ne-am oprit la Swallows Beach dar si la piala locala de langa plaja, de unde am avut posibilitatea sa  achizitionam ceva suveniruri.

Cea de a doua zi am alocat-o integral zonei Pigeon Point, principala atractie a zonei. In schimbul unei sume modice ai acces la o plaja cu nisip alb nesfarsita. De asemenea, de aici poti inchiria o ambarcatiune cu fund de sticla pt a admira reciful de corali din apropiere, o sesiune de snorkeling si de ce nu, un pranz pe plaja.

O excursie care cuprinde Bucco Reef, Nylon Pool, No Man’s Land si doua sesiuni de snorkeling costa 30 USD, Pranzul se comanda  de fiecare si nu este inclus.

In ultima zi din acest paradis din Caraibe, ne-am plimbat hai hui pe insula, luand plajele la rand si cum  gaseam ceva fain ca punct de atractie (de ex o multitudine de alte forturi) cum ne-am oprit!  Ne-am bucurat de Kilgwin Bay, zona Bucco (si de aici se poate pleca ple catre Nylon si Bucco Reff), Mustery Tombstone, Mount Irvine Bay, Fort Bennett si Garfton beach, aceasta din urma dovedindu-se a fi o plaja pustie doar pentru noi cu o apa extrem de linistita!

Tobago a fost o surpriza tare placuta,  nici nu ma asteptam sa gasesc o asemenea minunatie de loc si mai ales oameni atat de calzi si primitori.

Dupa Tobago, am pornit spre urmatoarea insula a arhipelagului Trinidad&Tobago.  Dar povestea aceasta in articolul urmator. Asa era si cu Sherezada, nu? La un moment dat, sfioasa, tacea!


Urmareste mereu pagina noastra de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutatile care se intampla in lumea calatoriilor! Sa calatorim mai mult, mai ieftin, mai bine!

 

Despre autor

Florina Rosu
Viata Florinei e “intre doua avioane”. Noaptea viseaza Asia, dimineata descopera oferte catre Caraibe si pana seara cumpara bilete catre Europa, sau invers, nu conteaza, vacanta sa fie. Ii plac provocarile, locurile mai putin batute dar nu refuza nici destinatiile ultra comerciale, considera ca fiecare loc de pe pamant are ceva de oferit.

Descoperă și alte destinații

85,800FansLike
2,070FollowersFollow

Alătură-te comunitătii noastre!

Iți place să călătorești și consideri că locurile prin care ai trecut merită văzute și de altii? Alătura-te comunității noastre și trimite-ne impresiile tale despre lume!

Comments

  1. Trinidad&Tobago a fost o destinatie de vis pentru mine! Nu m-am gandit initial sa o vizitez, dar cum zborul de retur din Barbados avea o escala aici, am decis sa fac o mica oprire si pe acest grup de insule. Si bine am facut, pentru ca experientele mele de o zi-doua in Caraibe au fost mereu minunate! Va mai amintiti de aventura mea din St. Barths, o escapada de o zi din Saint Maarten? Acum, pe langa acea poveste, mai am o alta de spus despre Tobago.

  2. Cea mai mare provocare a fost sa gasesc un loc de cazare, deoarece partenerul meu obisnuit pentru rezervari, Booking.com, nu era de mare ajutor. Am gasit cazari pe Expedia.com si ulterior am consultat site-ul hotelurilor, ca de obicei! Am inchiriat un scuter, deoarece era necesar sa avem mijlocul nostru de transport, de la un localnic cu 30 USD/zi, pornind de la o agentie care organiza excursii. Mi-a dat cineva de acolo contactul persoanei respective, l-am sunat si totul a fost excelent. Ne-a adus scuterul la hotel si l-a preluat de la hotel.

LASA UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here

*